DSO Promus

Kupujete polovan automobil: Kako prepoznati da li je bio poplavljen

0906 autoPročitajte savjeta kojih se morate pridržavati prilikom kupovine polovnog automobila, kako ne biste bili prevareni.

U poplavama koje su polovinom maja pogodile Balkan, stradali su brojni automobili.

Postoje i oni koji će pokušati da uz manje ili veće popravke osposobe svoj auto, a ima i onih koji će pokušati da prodaju svoje ljubimce, nakon što ih “nalickaju”.

Ukoliko planirate da kupite polovni auto, ovih savjeta biste se trebali pridržavati, kako ne bi bili prevareni, preporučio je srbijanski Telegraf.rs nakon konsultacija s majstorima.

Naravno, ako kupujete polovni automobil, najlakši način je da vam prodavac kaže istinu, ali ako to izostane, onda kupac mora sam da se potrudi i pronađe dokaze. Evo i kako:

Povedite majstora sa sobom – Bez obzira koliko se dobro razumijete u četvorotočkaše, automobil koji želite da kupite OBAVEZNO mora da pogleda majstor u kojeg imate povjerenja. Onaj ko želi da proda automobil koji je bio potopljen, neće žaliti novac kako bi uspješno sakrio tragove vode i mulja u vozilu.

Tražite od vlasnika saobraćajnu dozvolu
– Pokušajte da utvrdite gdje se vozilo nalazilo u vrijeme poplava. Ukoliko je promjenjena saobraćajna dozvola u posljednjih mjesec dana, detaljno tražite obrazloženje zbog čega je to učinjeno.

Provjerite dijelove koji najčešće stradaju – Nakon što automobil ostane u vodi nekoliko dana mnogi dijelovi su zreli za mijenjanje, odnosno nisu više za upotrebu. U zavisnosti od vrste i godišta vozila prva na udaru je elektronika i ona najčešće nepovratno strada. U najvećem broju slučajeva za detaljno utvrđivanje stanja ovog dijela auta je neophodan majstor kako bi se utvrdila u kom se stanju nalazi. Uzimanje automobila sa ugroženom elektronikom, veoma brzo ćete biti primorani da izdvojite mnogo novca kako bi popravili elektroniku.

Provjerite akumulator - Pošto on prvo strada kod dodira sa vodom, vlasnik ga je najvjerovatnije zamijenio, tako da novi akumulator može da znači da je automobil bio u poplavljenom području. Naravno, ne u svim slučajevima.

Utvrdite u kojem stanju se nalaze tečnosti - One se moraju mijenjati nakon poplava. Ulje, antifriz, i ulje za kočnice se moraju zamijeniti ako su došli u dodir sa vodom. To naravno vlasnici dobro znaju pa će to sigurno uraditi. Ako izgleda kao slipavo i nema viskoznost, moguće je da se u ulju zadržala voda.

Pretjerana 'nalickanost' – Sjedišta i tapacirung stradaju obavezno u poplavama, i vlasnici su ih najverovatnije zamijenili.

Preostali mulj i smrad – Pošto se poslije poplava zadrži blato u autu, prodavci ga operu i usisaju kad se osuši ali ga uvijek ostane malo tamo gdje ne gledaju, a to je u vratima, na pojedinim mjestima u gepeku ili teže dostupnim dijelovima motora, naročito sa strana motora.  Iako se kola za prodaju dobro operu i namirišu ipak se pomalo provlači miris vode ili blata koji na “prvu loptu” ne možete da ojsetite. Najčešće se osjeti u prtljažniku automobila.

Potrebno je potražiti ostatke mulja u skrivenim i nepristupačnim dijelovima karoseriije auta, to su razni kanali za strujanje vazduha, sitne rupice u karoseriji automobila, rupe za držače sklopova, rupe za šarafe i slično. Mulj se dugo zadržava u sklopovima plastičnih zatezača i žabica pogotovo u njihovim zupcima. Veoma teško je očistiti i sve šarafe koji se napune muljem, pa i njih treba bolje pogledati.

Zvuci automobila u vožnji – Prilikom probne vožnje, obratite pažnju na zvuk kočnica , jer kod automobil koji je bio poplavljen čuje se više škripanja, zujanja i sličnih zvukova nego kod normalnog auta. Takođe, u takvim  vozilima kočnice se jače čuju nego obično.

Stanje kablova
– Najjednostavniji način da provjerite je da u kabini vozila bila voda je da pronađete snop kablova, skinete izolacionu traku i provjerite da li na nekom od njih ima tragova mulja. Ako se ne vidi golim okom,  čistom bijelom maramicom obrišite kablove i dokaz je tu. Možete da provjerite i stanje bakarnih kablova, jednostavno ogulite izolaciju na dijelu kabla,ako su bakarne žice tamne braon boje, najvjerovatnije su  bile u kontaktu sa vlagom.

Prema riječima stručnjaka probleme na potopljenim automobilima treba očekivati i poslije godinu dana, a najviše kvarova se bilježi na novijim tipovima sa dosta elektronike. Pored toga najkritičniji dijelovi su i ABS, servo volan i kočnice.

(tuzlainfo/bportal)

futura toneri veliki

biznis veliki

 

level baner

@ig_tuzla Pratite nas

LOGO FOOTER

Gradski informator - Tuzla na dlanu